type='html'>
Yargıtay ve Danıştay’a yeni daireler öngören yasayı onaylayan Gül: Onaylarken adaletin hızlanmasına daha çok önem verdim
• Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, İran’a hareketinden önce Esenboğa Havalimanı’nda konuştu. Gül, “Yargıtay ve Danıştaya yeni daireler kurulmasına ilişkin Kanunu onayladınız. Yüksek yargı organları başkanlarıyla görüştünüz. Endişeleri paylaşmadığınız sonucuna ulaşabilir miyiz?” sorusuna, “Bana iletilen kaygıları hukuk danışmanlarıma incelettim. Verdikleri bilgi ve öneriyle yayınlanmasında sakınca olmadığını gördüm” dedi. Gül şöyle konuştu:
4-5 YILDA 200 BİN ZAMANAŞIMI
Bu sene 20-25 bin dosya zaman aşımına uğrayacak. Böyle devam ederse 4-5 senede Yargıtay’daki ceza dosyalarından 200 bini zaman aşımına uğrayacak. Zaman aşımı herkesin yaptığının yanına kar kalması demek. Buna ilave, tahliyeleri düşünün. Geçenlerde gördük, yer yerinden oynadı. Bu durum karşısında doğrusu adaletin hızlanmasına daha çok önem verdim. Muhakkak ki, bana iletilenlerden makul karşılanabilecek serzenişler de söz konusudur. Ama manzara, Türkiye için inanılmaz. Bu yasanın yayınlanması için onay verdim. Bu da yetmez; istinaf mahkemelerinin de süratli bir şekilde çıkartılması lazım.
MISIR’DA DEĞİŞİMİ LİDER YAPMAYINCA HALK YAPTI
Mısır’da yaşanan gelişmelerle ilgili de konuşan Gül, “Bu değişimi liderler yapamadığı için halk öncülük etmektedir. Bütün bu süreçten Mısır devletinin güçlü, Mısır halkının mutlu çıkmasını arzu ederiz. Mısır halkının mutluluğu ve refahı bizler için çok önemlidir. Çünkü onları kardeşlerimiz, dostlarımız olarak görüyoruz. Mutluluk ve refahın temel ihtiyaçları da gayet açıktır. Temel hak ve özgürlüklerin garanti altına alındığı, demokratik, hukuk standartlarının yerleşmesi, ekonomik şeffaflığın yerleşmesi. Ümit ediyoruz ki Mısır’ın geleceği şu anda Mısır Silahlı Kuvvetlerine tevdi edilmiştir, onların elindedir. Mısır ilahlı Kuvvetleri de bu süreci, bir kardeş mücadelesine, kardeş kanı akmasına fırsat vermeyecek şekilde götürmüştür. Bundan sonra en kısa süre içerisinde sivil bir yönetime devretmek için üstüne düşen çabaları hızlı bir şekilde göstereceğini tahmin ediyoruz” dedi.
http://www.stargazete.com/politika/adaletin-hizlanmasina-daha-cok-onem-verdim-haber-330457.htm


View the Original article

0 yorum: